• Друк

 Тема : Створення газетної сторінки

     Мета уроку :     

  • навчити перетворювати текст у вигляд газетної сторінки, використовуючи основні складові ;
  • формувати стійкі знання та вміння перетворювання будь-якого тексту у газетну сторінку;
  • виховувати  охайність, етикет при роботі з комп’ютером .

Тип уроку :        урок оволодіння навиками та вміннями

Методи :    наглядний, практичний, проблемно-пошуковий

Оснащення :      комп’ютери, індивідуальні папки, додатки

 

Хід уроку.

І.       Організаційний момент

ІІ.      Актуалізація опорних знань та практичне опитування учнів (питання)

ІІІ.    Мотивація учбової діяльності учнів

ІУ.    Повідомлення теми, цілі, задачі уроку

У.      Вивчення нового матеріалу (вхідні вправи)

УІ.    Первинне використання отриманих знань (пробні вправи)

УІІ.   Використання учнями знань та дій в стандартних умовах з метою засвоєння навиків (тренувальні вправи)

УІІІ.  Творчий перенос знань та навиків в нові умови з метою формування умінь ( творчі вправи)

ІХ.    Підсумок уроку

Х.      Домашнє завдання

І.       Організаційний момент ( 3 хв.)

Провести наявність учнів, перевірку готовності до уроку, інструктаж з охорони праці.

ІІ.      Актуалізація опорних знань та практичне опитування учнів (3 хв.)

Питання:

1.      Правило набору тексту ?

(набирати по лівому краю, Enter використовувати при переході на новий абзац, пропуски до і після знаків)

2.      Редагування  тексту ?

(перевірка помилок, розташування тексту по листу, виставлення параметрів сторінки)

3.      Форматування тексту ?

(оздоблення вигляду тексту)

4.      Вставлення  Буквиці ?

(курсор в межах абзацу → ФорматБуквица → (вибрати потрібне) → ОК)

5.      Вставлення  рисунків ?

(курсор в потрібне місце → ВставкаРисунокКартинки → (вибрати рубрику → лівою кнопкою на картинку → Вставить клип → закрити «Вставка картинки»)        

ІІІ.    Мотивація учбової діяльності учнів ( 1 хв.)

         Після  проведеної роботи на уроці  необхідно відповісти на питання «Елементи створеної газетної сторінки»

ІУ.    Повідомлення теми, цілі, задачі уроку ( 3 хв.)

         Записати  дату  і тему уроку  у зошити (тема на дошці). Ознайомити з цілями та задачами уроку .

Учні повинні знати:

        правила створення газетної сторінки

        прийоми створення газетної сторінки

Учні повинні вміти:

        обробляти текст

        перетворювати текст у газетну сторінку

        використовувати складові : картинки, об’єкти

У.      Вивчення нового матеріалу (вводні вправи) ( 5 хв.)

Показ  презентації «Створення газетної сторінки» з коментарями викладача.

УІ.    Первинне використання отриманих знань (пробні вправи) ( 5 хв.)

         Виконання роботи  викладачем завдання з таблиці №1.

Таблиця № 1

Завдання операції Послідовність виконання роботи
1 Відкрити документ «Текст_1» в папці «Урок» УрокТекст_1
2

Виставити параметри сторінки:

«размер бумаги» - «альбомный»

«верхнее поле»,«нижнее поле»-8, «левое поле», «правое поле»- 5

ФайлПараметры страницыРазмер бумагиАльбомныйПоля → в:8 → н:8 → л:5 → п:5ОК
3

Перетворити текст у газетну сторінку за умовами :

«тип» - «слева»

«колонки» - 4

«разделитель»

виділити текст→ Формат Колонки тип:слеваколонки:4РазделительОК
4 Поставити Буквицю курсор в межах абзацу → Формат Буквицав тексте (вибрати розмір)  ОК
5 Вставити картинку з колекції картинок курсор  в потрібне місце →ВставкаРисунокКартинки (вибрати рубріку)→ лівою кнопкою на картинку → Вставить клип закрити вікно картинок

УІІ.   Використання учнями знань та дій в стандартних умовах з метою засвоєння навиків (тренувальні вправи) (15 хв.)

Учні повинні записати у зошит завдання з таблиці № 2 і виконати роботу.

Таблиця № 2

Завдання операції Послідовність виконання роботи
1 Відкрити документ «Текст_2» в папці «Урок» (на робочому столі) УрокТекст_2
2

Виставити параметри сторінки:

«размер бумаги» - «альбомный»

«верхнее поле»,«нижнее поле»-6, «левое поле», «правое поле»- 4,5

ФайлПараметры страницыРазмер бумагиАльбомныйПоля → в:6 → н:6 → л:4,5 → п:4,5ОК
3

Перетворити текст у газетну сторінку за умовами :

«тип» - «справа»

«колонки» - 3

«разделитель»

виділити текст → Формат Колонки тип:справаколонки:3 РазделительОК
4 Поставити Буквицю курсор в межах абзацу → Формат Буквицав тексте размер: 2  ОК
5 Вставити картинку з колекції картинок курсор  в потрібне місце →ВставкаРисунокКартинки Времена года → лівою кнопкою на картинку «Солнце» Вставить клип закрити вікно картинок
6 Зберегти  документ ФайлСохранить как…Сохранить

УІІІ.  Творчий перенос знань та навиків в нові умови з метою формування умінь ( творчі вправи) ( 5хв.)

         Учні повинні виконати роботу «Перетворення тексту у газетну сторінку за зразком» по завданню в таблиці № 3.

Завдання операції Послідовність виконання роботи
1 Відкрити документ «Море» в папці «Урок» (на робочому столі) УрокМоре  
2

Виставити параметри сторінки:

«размер бумаги» - «альбомный»

«верхнее поле»,«нижнее поле»-7, «левое поле», «правое поле»- 4

ФайлПараметры страницыРазмер бумагиАльбомныйПоля → …
3 Перетворити текст у газетну сторінку за зразком «Зразок№1»
4 Зберегти  документ ФайлСохранить как…Сохранить

ІХ.    Підсумок уроку ( 4 хв.)

         Перевірити  виконання роботу  (за терміном виконання),виставити оцінки з обґрунтуванням.

Х.      Домашнє завдання ( 1хв.)

          Вивчити тему конспекту уроку.

Текст «Море» в папці «Урок»

Море   під Києвом

Місце де тепер пливе Дніпро, і вся Полтавщина – все це було вкрите морем. З далеких країв приїздили купці кораблями до Києва. Продавали різні дорогі товари й за те платили десятину київському князеві. З цих десятин збудували церкву, що на пам’ять того потім  дістала назву «Десятинної». Коли св.Андрій  прийшов до Києва і застромив хрест на горі, де тепер стоїть Андріївська церква, то все море сплило на низ. Але частина його зісталась і сховалась під Андріївською горою.

Коли потім збудували тут церкву, то під престолом відкрилось джерело. Тепер щороку дають із скарбу багато  тисяч карбованців – купувати клоччя і смолу, і ним затримують воду, що тече відти. Кожне найменше зрушення збільшує натиск води відти. От сому в Андріївській церкві немає дзвону : при першому ударені вода   залила б не тільки Київ, а й усю Полтавщину, Київщину і Чернігівщину.