Відвідувачі
107
Статті
1091
Перегляди статей
354604

Стратегія ліцею

 

 

 

 

ЗМІСТ

№ п/п

Розділ

№ сторінки

 

Вступ

3
  Сучасний стан розвитку освіти у Туртському ліцеї 3
  Мета, стратегія, цілі та завдання стратегії 7
 

Освітнє середовище

9
 

Педагогічна діяльність медпрацівників закладу освіти. Методична складова

9
 

Управлінські процеси закладу освіти

10
 

Виховний простір закладу освіти

11
 

Здоров’я та формування здорового способу життя

11
 

Інклюзивна освіта

12
 

Впровадження Нового Державного стандарту базової освіти

12
 

Профільна освіта

13
 

Кадрове забезпечення освітнього процесу

13
  Очікувані результати реалізації стратегії 13
  Ефект від реалізації стратегії 15
  Відповідальні за реалізацію стратегії 15
  Тривалість реалізації 15
  Очікувані джерела фінансування стратегії 15
  План реалізації стратегії розвитку Турятського ліцею 16

І. ВСТУП

Стратегія розвитку освіти Турятського ліцею Тарашанської сільської ради на 2023-2027 роки (далі - Стратегія) розроблена на основі аналізу стану розвитку галузі в громаді, визначає мету, стратегічні напрями та основні завдання розвитку освіти на період 2023-2027 років.

Розроблення Стратегії зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості та конкурентоспроможності освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, реалізацію основних положень Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», державних стандартів освіти, Концепції Нової української школи.

Місія та стратегічне бачення

Місія Турятського ліцею - створити найбільш сприятливі умови розвитку для всіх дітей з урахуванням їхніх схильностей та здібностей шляхом уведення в навчально-виховний процес інноваційних методик навчання й виховання, збереження та примноження шкільних традицій, заснованих на національних та патріотичних засадах, створення умов для максимального розкриття творчого потенціалу, комфортних умов для розвитку особистості дитини, а отже,формування особистості школяра як громадянина України у процесі взаємодії школи та громади.

Стратегічне бачення розвитку освіти Турятського ліцею – мережа закладу освіти, де створено всі умови для розвитку особистісних, творчих і професійних якостей людини; освітній простір духовної рівноваги та порозуміння, національної єдності, творчої самореалізації.

ІІ.  СУЧАСНИЙ СТАН РОЗВИТКУ ОСВІТИ ТУРЯТСЬКОГО ЛІЦЕЮ

Аналіз сучасного стану системи освіти в ліцеї

У 2023 році мережа ліцею становила 22 клас і 3 групи дошкільного підрозділу.

У ліцеї зроблено чіткі реальні кроки для забезпечення права кожного на якісну освіту: дошкільна освіта стає ближчою до дитини та її потреб, загальна середня - оптимальнішою, інклюзивна - доступнішою.

Дошкільна освіта

У 2023р. на обліку перебуває 60 дітей від 0 до 6(7) років. Показник охоплення дітей різними формами дошкільної освіти становить 79,5%.

Значна увага приділяється створенню інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування для виховання, навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами. У ліцеї функціонує 1 інклюзивна група, в якій здобуває інклюзивну освіту 1 дитина з особливими освітніми потребами. Облаштовано ресурсну кімнату. Проведений аналіз демографічного стану щодо прогнозування, забезпечення розвитку мережі дошкільної освіти в ліцеї, за результатами визначено, що збільшення охоплення дітей дошкільною освітою можливе шляхом використання всієї проектної потужності дошкільного підрозділу.

У дошкільному підрозділі створені сучасні умови для розвитку дітей: групи оснащені дитячими меблями, ігровим обладнанням, дидактичними посібниками, комп’ютерною технікою. Медичні кабінети, харчоблоки та пральні забезпечені технологічним і медичним обладнанням. Дошкільни підрозділ забезпечений твердим і м’яким інвентарем, мийними та дезінфекційними засобами. Створено власний вебсайт, що сприяє використанню Інтернет-ресурсів в управлінській, навчально-методичній, освітній діяльності, роботі з батьками вихованців, громадськістю.

В дошкільному підрозділі організовано 3-разове харчування дітей. Розмір батьківської плати за харчування однієї дитини з 01.01.2023р. 50% від фактичної вартості харчування на день. Не нараховується плата за харчування дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, позбавлених батьківського піклування обох батьків або одного з батьків, дітей з сімей учасників АТО, військовослужбовців, які призвані під час мобілізації та на військову службу в період воєнного стану, дітей, батьки яких загинули в зоні бойових дій, АТО (при наявності поновлених документів), дітей внутрішньо переміщених осіб ( ВПО ).

Загальна середня освіта

Мережа закладу загальної середньої освіти (далі - ЗЗСО) у 2023 році нараховує 21клас, у яких навчається 417 учнів.

У Турятському ліцеї створено умови щодо доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами. Для 5 учнів організовано інклюзивне навчання в 5 класах. В Турятському ліцеї, де організовано інклюзивне навчання, облаштована ресурсна кімнати за рахунок коштів державної субвенції та коштів місцевого бюджету.

У Турятському ліцеї організовано навчання за індивідуальними формами: педагогічним патронажем охоплено 1 учень, на сімейному (домашньому) навчанні перебуває 56 учнів (у 2022-2023 навчальному році ).

Для учнів, які проживають поза межами населеного пункту, в якому знаходиться школа, відповідно до чинного законодавства організовано підвезення шкільними автобусами .

Шкільними автобусами у звітному періоді користується 198 учнів, що навчаються у Турятському ліцеї.

В ліцеї приділяється значна увага роботі з дітьми пільгових категорій. У ЗЗСО навчається 4 дітей з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 3 дітей з інвалідністю, 9 дитини з малозабезпечених сімей, 8 дітей учасників бойових дій, 8 учнів з числа внутрішньо переміщених осіб, 5 дітей ООП.

Для дітей пільгових категорій організовано безоплатне харчування: 37 учнів ліцею (8,9%) користуються безоплатним харчуванням.

Турятський ліцей недостатньо забезпечений комп’ютерним обладнанням для здійснення освітнього процесу. У ліцеї питання функціонування НКК потребує значної уваги та додаткових фінансових спрямувань, так як обладнання застаріле і потребує оновлення. Ліцей має доступ до мережі Інтернет, локальні комп’ютерні мережі, зони Wi-Fi.

Протягом карантину 2020-2022 р.р. Турятським ліцеєм напрацьовано певну систему використання дистанційних технологій. Для забезпечення online-навчання використовували Інтернет-сервіси: GooglelGiac, GoogleClassroom, функціонал яких дозволив створювати віртуальні класи, проводити online-уроки, відеоконференції, ознайомлювати учнів з навчальним матеріалом за допомогою підбору й алгоритмізації мультимедійного контенту, задавати домашні завдання, перевіряти роботи та виставляти оцінки. Для проведення online-уроків, відеоконсультацій педагоги ліцею в більшості використовували програмні засоби відеозв’язку ZOOM, GoogleMeet, Skype. Для налагодження комунікації між вчителями, батьками та учнями створені відповідні групи у месенджерах Viber, Telegram, WhatsApp, актуальними стали телефонні консультації.

В ліцеї проводились акції, тематичні виставки, заняття з елементами тренінгу щодо запобігання насильства над дітьми та толерантного ставлення до однолітків, тижні правових знань, що сприяють формуванню в учнів стійкої громадянської позиції, почуття власної значимості.

У 2022-2023 роках продовжено роботу щодо створення сучасного освітнього простору: закуплено шкільні меблі, комп’ютерну техніку, засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи (багатофункціональні пристрої, телевізори, дидактичні матеріали) за кошти державної субвенції та місцевого бюджету.

Забезпечують освітній процес у ліцеї 72 працівників, з них педагогічних працівників - 46.

У 2023 році атестовано 10 педагогічних працівників ліцею. За результатами атестації підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 6 педагогів, педагогічне звання «старший вчитель» - 6 та педагогічне звання «вчитель – методист» - 1 педагог. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» 1 вчитель, «спеціаліст ІІ категорії» 3 педагогам.

У зв’язку з епідемічною ситуацією, що склалася в Україні через поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) та встановлення карантинних обмежень, з метою забезпечення в закладі освіти належного санітарно-епідемічного стану за кошти місцевого бюджету було придбано продукцію для чищення та прання, дезінфекційні засоби, антисептики для обробки рук, безконтактні термометри, щитки для обличчя, лампи ультрафіолетові. Поповнено запас медикаментів для аптечок медичного кабінету.

В ліцеї систематично проводяться роботи з енергозбереження: заміна освітлення. Здійснено модернізацію електрокотельні Турятського ліцею у 2022 році, замінено котел.

У 2021 році проведено вимірювання опору заземлюючих пристроїв, опору ізоляції, здійснено технічне обслуговування вогнегасники, розроблено проектно –кошторисну документацію на встановлення пожежної сигналізації та обробку горища вогнетривкою сумішшю в Турятському ліцеї у 2022 році.

Облаштовано два протирадіаційних укриттів для ліцею у 2022 році, що дало змогу проводити освітній процес у 2022/2023 навчальному році офлайн.

Незважаючи на роботу в умовах загострення епідемічної ситуації, воєнного стану вдалося не тільки забезпечити стабільну роботу галузі, але й зробити вагомий внесок у створення позитивного іміджу. Зокрема, випускник Турятського ліцею Постевка Дмитро набрав 200 балів з математики на НМТ у 2022 році; команда Тарашанської громади виборола І місце в змаганнях з волейболу серед працівників системи освіти територіальних громад Глибоччини у 2023 році, учасниками яких були працівники ліцею.

Основні проблеми, виклики та ризики

Розбудова системи освіти в сучасних умовах з урахуванням кардинальних змін у всіх сферах суспільного життя вимагає критичного осмислення досягнутого та зосередження зусиль і ресурсів на розв’язанні найбільш гострих проблем, які стримують розвиток, не дають можливості забезпечити нову якість освіти.

Упровадження Концепції Нової української школи (НУШ) ставить перед освітою значні виклики щодо підвищення доступності якісної, конкурентоспроможної освіти, створення нового сучасного освітнього середовища, впровадження нових Державних стандартів дошкільної, початкової, базової середньої та профільної середньої освіти, впровадження в освітній процес компетентнісного особистісно орієнтованого навчання, педагогіки партнерства, створення передумов для інноваційної діяльності, підвищення рівня підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти, реалізації права закладу освіти, педагогічних працівників на автономію в освітній діяльності.

У зв’язку з цим актуальними проблемами є:

-                              недостатній рівень фінансово-економічного, матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення закладів освіти територіальної громади;

-                       відсутність цілісної системи соціально-економічних стимулів у педагогічних працівників, невисокий рівень їх заробітної плати;

-                       зменшення наповнюваності груп у закладах дошкільної освіти та класів у закладах загальної середньої освіти через погіршення демографічної ситуації в Україні та низький рівень зацікавленості батьків у здобутті дітьми дошкільної та повної загальної середньої освіти;

-                       недостатній рівень забезпечення перевезення дітей та педагогічних працівників закладів освіти через незадовільний стан доріг, відсутність резервного автобусу;

-                        зниження суспільної моралі, духовності, культури поведінки частини учнівської молоді;

-                       недостатній розвиток управлінської спроможності закладів загальної середньої освіти у фінансово-господарській діяльності, низький рівень менеджменту в освіті.

З огляду на визначені проблеми існує низка ризиків, які можуть ускладнити реалізацію цілей і завдань Стратегії:

-                       нестабільність економіки, обмежений обсяг фінансових ресурсів для забезпечення системного виконання всіх завдань і заходів, передбачених Стратегією;

-                        несприйняття частиною суспільства та педагогів нових реформ;

-                        спротив громади та педагогічних працівників процесам оптимізації;

-                        ризик зменшення освітньої субвенції у разі вибору недосконалого шляху оптимізації;

-                         зниження рівня надання якісних освітніх послуг через відсутність відповідних фахівців;

-                         неможливість 100% охоплення дошкільною освітою дітей через фінансову неспроможність батьків та відсутність закладів дошкільної освіти у всіх населених пунктах громади;

-                         нівелювання цінностей, необхідних для забезпечення взаємної поваги, відповідальності та толерантності, у здобувачів освіти.

ІІІ.    МЕТА, СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ СТРАТЕГІЇ

Мета:

- розбудова якісної, ефективної та доступної для кожного системи освіти на засадах і принципах Нової української школи, що відповідає вимогам територіальної громади, запитам особистості та потребам держави і ґрунтується на духовних цінностях українського народу;

-                     забезпечення реалізації прав громадян на доступність і безоплатність здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти;

-                         модернізація матеріально-технічної бази та формування нового освітнього простору закладу освіти;

-                        створення ефективного безпечного освітнього середовища для надання освітніх послуг, в тому числі для дітей з особливими освітніми потребами;

-                         створення умов для реалізації освітнього процесу, спрямованого на розвиток інформаційного суспільства, відкритого та прозорого публічного управління;

-                         забезпечення професійного розвитку педагогів, підвищення їх педагогічної майстерності;

-                     забезпечення реалізації прав громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти шляхом організації безпечного, регулярного і безкоштовного перевезення дітей та педагогічних працівників закладу освіти;

-                         формування конкурентноспроможної особистості, здатної конкурувати на ринку праці та вчитися впродовж життя.

Стратегічні цілі:

-                         формування ефективної мережі Турятського ліцею у відповідності до потреб ринку праці та розвитку особистості;

-                         забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці; модернізація матеріально-технічної бази та створення в закладах освіти громади освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;

-                         забезпечення в закладі освіти безпечного, доступного та мотивуючого до навчання освітнього середовища;

-                     створення в закладі освіти інклюзивного, розвивального освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

-                        забезпечення безперервного професійного розвитку педагогічних працівників;

-                        удосконалення системи національно-патріотичного виховання молоді шляхом застосування новітніх методик, залучення батьківської громади до виховного процесу, розвиток і соціалізація дітей та молоді;

-                     розбудова системи здорового та безпечного харчування, формування культури харчування та правильних харчових звичок;

-                        організація підвезення учнів та педагогічних працівників до закладу освіти і у зворотному напрямку;

-                         забезпечення автономії закладу освіти.

Завдання Стратегії:

-                        забезпечення реалізації прав громадян на доступність і безоплатність здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти;

-                        оптимізація мережі дошкільної та загальної середньої освіти з метою забезпечення потреб громадян;

-                        створення системи конкурентоспроможної освіти відповідно до потреб ринку праці та розвитку особистості шляхом планування та забезпечення розвитку мережі закладів профільної середньої освіти академічного спрямування;

-                        максимальне охоплення дошкільною освітою дітей дошкільного віку; обов’язкове здобуття всіма дітьми та молоддю повної загальної середньої освіти в обсягах, визначених державними стандартами;

-                        модернізація матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладів освіти відповідно до сучасного рівня розвитку освітньої індустрії, інформаційно- комунікаційних технологій на основі запитів соціуму та рівня інноваційного розвитку економіки міської територіальної громади;

-                        створення умов для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами;

-                        створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу в закладі освіти;

-                        оновлення змісту, форм і методів організації освітнього процесу на засадах особистісної орієнтації, компетентнісного підходу, педагогіки партнерства;

-                        створення умов для диференціації навчання, посилення професійної орієнтації та допрофільної підготовки, забезпечення профільного навчання, індивідуальної освітньої траєкторії розвитку учнів відповідно до їх особистісних потреб, інтересів і здібностей, що сприятиме формуванню у молоді мотивації до праці, усвідомленого вибору професії та самореалізації у житті;

-                        підвищення ефективності освітнього процесу на основі впровадження досягнень психолого-педагогічної науки, педагогічних інновацій, інформаційно- комунікаційних технологій;

-                        формування соціально активної, відповідальної та толерантної особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу і європейської цивілізації;

-                        побудова ефективної системи національного виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, мешканця громади, підготовка молоді до свідомого вибору сфери життєдіяльності;

-                        створення безпечного освітнього середовища, вільного від проявів булінгу, насильства та гендерної дискримінації;

-                        створення умов для якісного та безпечного харчування дітей у закладіосвіти громади;

-                        раціональне використання кадрового потенціалу педагогічних працівників закладу освіти, в тому числі у сільській місцевості;

-                        забезпечення     безперервного    професійного      розвитку педагогічних працівників; забезпечення реалізації заходів з реформування системи підвищення кваліфікації педагогів; формування позитивного іміджу та стимулювання праці педагогічних працівників, які ведуть активну роботу зі здобувачами освіти.

ІV. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

  1. Забезпечити безпечне та комфортне освітнє середовище.
  2. 1.Оновлення приміщення закладу відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми.
  3. 2. Проведення навчання здобувачів освіти та працівників закладу освіти з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації та їх дотримання, правил поведінки в разі нещасного випадку чи раптового погіршення їх стану здоров’я.
  4. 3.Забезпечення здобувачів освіти якісним і здоровим харчуванням (відповідно до системи НАССР).
  5. 4.Удосконалення умов для безпечного використання мережі Інтернет.
  6. 5.Застосовування підходів для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.
  7. 6.Планування та реалізація діяльності щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
  8. 7.Формування культури поведінки здобувачів освіти, дотримуючись принципу взаємоповаги та мотивації позитивної поведінки.
  9. 8.Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
  10. 9.Мотивування здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.
  11. 10.Оновлення простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу.
  12. 11.Дотримання санітарно-гігієнічних норм згідно чинного законодавства.
  13. 12.Матеріально-технічна складова

V. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти

МЕТОДИЧНА СКЛАДОВА

Мета: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника

Основні завдання:

1. Створення атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем.

2. Формування в педагогів готовності до проходження сертифікації та впровадження сучасних інноваційних технологій.

3. Формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно орієнтованих методик надання освітніх послуг.

4. Спрямування діяльності учнів за допомогою професійного мудрого керівництва з боку педагогічного колективу.

  1. Створення умов для поліпшення психолого-педагогічної інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів.
  2. Стимулювання педагогічної майстерності вчителів.
  3. Вивчення якості забезпечення навчально-виховного процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою.
  4. Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.
  5. Стабілізація стосунків в педколективі для створення оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями.
  6. Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності навчального закладу;
  7. Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.
  8. Проведення методичних заходів щодо впровадження Нового Державного стандарту (5-9 класи).
  9. Методичний супровід ефективності профільної середньої освіти.

Шляхи реалізації:

1. Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.

2. Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.

3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.

4. Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.

VІ. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

(4.1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту здобувачів освіти, обсяг та джерела фінансування)

Мета: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

Основні завдання:

1. Управління якістю освіти на основі нових інноваційних технологій та освітнього моніторингу.

2. Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.

3. Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.

4. Створення умов для продуктивної творчої діяльності та проходження сертифікації педагогів.

Шляхи реалізації:

1. Впровадження в практику роботи школи інноваційні технології.

2. Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішної реалізації їх творчого потенціалу.

3. Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.

4. Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.

5. Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.

6. Стимулювання творчості учасників освітнього процесу.

Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:

• загальні збори;

• педагогічна рада;

• атестаційна комісія;

• учнівське cамоврядування;

Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяльністю, моніторинг.

Річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про школу, самооцінювання відповідно до критеріїв та індикаторів оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу за попередній навчальний рік.

При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає аналізу виконання в кінці навчального року.

З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.

VІІ. ВИХОВНИЙ ПРОСТІР ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Мета: сприяння формуванню в учнів знань, умінь і навичок, необхідних для майбутнього успішного вибору професії; розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.

Основні завдання:

- залучення юнаків і дівчат до вивчення культури, історії України, пропагування кращих здобутків національної спадщини, підтримку професійної та самодіяльної художньої творчості, діяльності творчих об'єднань, гуртків, організація екскурсій, зустрічей з цікавими людьми;

- проведення спортивних змагань, заходів військово-патріотичного виховання, спрямованих на утвердження здорового способу життя сучасної молоді;

- розвиток системи профорієнтаційної діяльності щодо подальшої самореалізації особистості у сучасному освітньому просторі;

- виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології у навчально-виховному процесі;

- виховання правової культури в умовах демократичного суспільства;

- співпраця з батьками, з метою реалізації формули партнерства «учитель – учень – батьки»;

- формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив подальшої інтеграції українського суспільства у європейський простір.

VІІІ. ЗДОРОВ’Я ТА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ

Основні завдання:

- створення в закладі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.

- сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.

- забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я.

- створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників навчально-виховного процесу.

- розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я;

- проведення тижнів, декад, місячників;

- впровадження на практиці соціо-культурної змістової лінії на уроках;

- проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти середньої та старшої ланки.

ІХ. ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

Завдання:

1. Запровадження пріоритетних напрямків розвитку інклюзії закладу

2. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

3. Застосовування методики та технологій роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

4. Взаємодія з батьками дітей з ООП, з фахівцями ІРЦ, залучення їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.

5. Створення відповідного середовища для виховання поваги до відмінностей і різноманіття людей.

6. Забезпечення можливості навчати на основі ширшого набору форм і методів роботи.

7. Надання необхідної допомоги всім учням з особливими освітніми освітніми потребами, їх одноліткам та вчителям для досягнення успіху.

8. Формування компетентностей для освіти впродовж життя.

9. Залучення учнів з особливостями, відмінностями, різним рівнем здібностей до всіх сфер шкільного життя закладу.

10. Практичне забезпечення корекційно-розвивальної роботи.

Х. ВПРОВАДЖЕННЯ НОВОГО ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ ОСВІТИ (5-9кл)

Завдання:

1.      Теоретична, науково-методична підтримка педагогів до впровадження Нового Державного стандарту базової освіти;

2.      Оновлення змісту навчання;

3.      Розвиток системи забезпечення якості освітніх послуг;

4.      Спрямування роботи педагогічного колективу на впровадження Нового Державного стандарту базової освіти;

5.      Пошук та розробка ефективних методів впровадження Нового Державного стандарту базової освіти;

ХІ. ПРОФІЛЬНА ОСВІТА

Завдання:

  1. Забезпечити рівний і безоплатний доступ старшокласників до профільної та початкової допрофесійної підготовки;
  2. Забезпечити диференціацію, варіативність здобуття освіти;
  3. Спрямувати підлітків щодо майбутньої професійної діяльності;
  4. Налагодити моніторинговий супровід ефективності профільної середньої освіти;
  5. Створити сучасну матеріально - технічну базу для якісної профільної середньої освіти;
  6. Удосконалювати позакласну роботу, направлену на розвиток компетенцій здобувачів освіти;
  7. Відстежувати ефективність системи профільної освіти;
  8. Забезпечувати координацію інформаційних та ресурсних потоків між закладом освіти та вищими навчальними закладами шляхом участі у сумісних заходах і проектах, конференціях і семінарах, рекламних акціях вузів;
  9. Забезпечувати психолого-педагогічний супровід до профільної підготовки та профільної середньої освіти;

ХІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Завдання:

  1. Забезпечувати умови для професійного зростання педагога;
  2. Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності;
  3. Забезпечити сприятливі та комфортні умови організаційно-педагогічної, методичної роботи;
  4. Створити атмосферу спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу;
  5. Організація у закладі педагогічної інтернатури для педагогічних працівників, які не мають досвіду педагогічної роботи та приймаються на посаду педагогічного працівника.
  6. Систематично оновлювати та модернізовувати методичний кабінет, забезпечувати його сучасною науково-методичною літературою та інформаційно-комп’ютерними ресурсами для оптимізації умов самоосвітньої діяльності педагогічних працівників;
  7. Забезпечити економічні та соціальні гарантії професійної самореалізації педагогічних працівників (виплата оздоровчих, винагород за високу результативність у роботі, нагородження грамотами, тощо);

ХІІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ

  1. Забезпечується якісна освіта за новими стандартами
  2. Сформована система виховної роботи на засадах партнерства учнів, вчителів, батьків і громадськості, історії та традицій школи.
  3. Педагогічний колектив – це умотивовані, творчі вчителі, що постійно професійно розвиваються.
  4. Оновлена матеріально-технічна та інформаційно-технологічна база закладу
  5. Удосконалення та модернізація освітнього середовища закладу.
  6. Підвищення якості надання освітніх послуг.
  7. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів.
  8. Впровадження нових моделей базової освіти.
  9. Налагодження конструктивних зв’язків із закладами освіти різних рівнів акредитації.
  10. Запровадження системного моніторингового спостереження за якістю базової освіти.
  11. Збереження іміджу закладу.
  12. Використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів.
  13. Підвищення ефективності управління.
  14. Використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій.
  15. Створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.
  16. Створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності.
  17. Підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я здобувачів освіти та учителів.
  18. Оволодіння школярами ключовими компетентностями при впровадженні Нового Державного стандарту базової середньої освіти: по закінченню кожного з двох циклів – адаптаційного (5-6 класи) і базового предметного навчання (7-9 класи) та наскрізними вміннями;
  19. Накопичення особистого педагогічного досвіду (створення авторських програм, методичних розробок, тощо);
  20. Впровадження інноваційних методів формування життєвої компетентності учнів;
  21. Постійний моніторинг та діагностика дослідження якості освітніх послуг.
  22. Створення освітнього процесу, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

Реалізація Стратегії сприятиме:

-                         стабільному та результативному функціонуванню ліцею;

-                         подоланню територіальних відмінностей у якості дошкільної, повної загальної освіти; забезпеченню наступності та безперервності освіти у всіх її ланках;

-                        забезпеченню різних форм здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти;

-                        забезпеченню сучасного освітнього простору, безпечного, комфортного та доступного освітнього середовища;

-                         створенню ефективної системи забезпечення розвитку дитини - представника покоління нової формації, формуванню конкурентоспроможної, творчої, духовно багатої, патріотично налаштованої, морально стійкої, соціально активної особистості відповідно до потреб держави та запитів громади;

-                        створенню умов для професійного вдосконалення та творчості педагогічних працівників;

-                        вихованню педагогічних кадрів, здатних працювати на засадах інноваційних підходів до організації освітнього процесу, власного творчого безперервного професійного зростання з метою забезпечення якісної освіти;

-                        забезпеченню безпечного, регулярного і безкоштовного перевезення дітей та педагогічних працівників закладів освіти;

-                        забезпеченню повноцінного, якісного та безпечного харчування дітей у закладах освіти;

-                         забезпечення підвищення ефективності управлінської діяльності.

ХІV. ЕФЕКТ ВІД РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ

Створення системи освіти нового покоління, що забезпечуватиме випереджувальний розвиток особистості, її інтелекту; доступність дошкільної, початкової, базової, повної загальної середньої освіти, забезпечення якості освіти відповідно до Державних стандартів; ефективна реалізація стратегічних напрямків розвитку освіти в громаді, стабільне та результативне функціонування закладів освіти; формування позитивного іміджу галузі освіти та перспектив її розвитку.

ХV. ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА РЕАЛІЗАЦІЮ СТРАТЕГІЇ

Турятський ліцей Тарашанської сільської ради.

ХVІ. ТРИВАЛІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ

Реалізація стратегії триватиме протягом 2023-2027 років.

ХVІІ. ОЧІКУВАНІ ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ СТРАТЕГІЇ

Джерелами фінансування реалізації Стратегії будуть:

-                          кошти Державного бюджету України, зокрема державного фонду регіонального розвитку, галузевих (міжгалузевих) державних цільових програм та бюджетних програм центральних органів виконавчої влади, що спрямовуються на розвиток сфери освіти у регіонах, субвенцій, інших трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам;

-                          кошти місцевого бюджету;

-                          кошти міжнародних організацій;

-                          благодійні внески;

-                          кошти з інших джерел, не заборонених законодавством.


ХVІІІ. ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

ТУРЯТСЬКОГО ЛІЦЕЮ

п/п

Цілі та завдання Перелік заходів Виконавці

Терміни

реалізації

Очікувані результати
1. Формування ефективної мережі ліцею
  1. 1. та організації діяльності як окремої юридичної осіби профільного ліцею з 01.09.2027 року відповідно до чинного законодавства
Адміністрація, батьківська громадськість 2023-2024 Стабільне та результативне функціонування ліцею; подолання територіальних відмінностей у якості повної загальної освіти.
  1. 2.Формування мережі закладу профільної освіти:
 
Адміністрація 2023-2024

Приведення мережі ліцею у відповідність з урахуванням

чинного законодавства.

1.3. Підготовчі заходи щодо зміни типу закладу та створення з 01.09.2027 року профільного ліцею. Адміністрація 2023-2024

Приведення мережі ліцею у відповідність з урахуванням

чинного законодавства.

2. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці. Модернізація матеріально- технічної бази та створення в ліцеї громади освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації 2.1. Придбання меблів, обладнання для кабінетів ліцею Адміністрація 2023-2027

Створення сучасних і комфортних умов для навчання підростаючого покоління.

    2.2. Оснащення ліцею сучасними навчальними комп’ютерними комплексами та мультимедійними системами й програмами для підтримки освітнього процесу, бібліотечної справи та управлінської діяльності Адміністрація 2023-2027 Забезпечення створення комфортних для навчання і праці приміщень і території ЗО
    2.3. Оснащення кабінетів профільного навчання, придбання STEM-лабораторій Адміністрація 2023-2027 Забезпечення створення комфортних для навчання і праці приміщень і території ЗО
    2.4. Придбання сучасного дидактичного та ігрового матеріалів для закладів освіти Адміністрація 2023-2026 Забезпечення створення комфортних для навчання і праці приміщень і території ЗО
    2.5. Придбання сучасного спортивного інвентарю та обладнання для спортивних залів закладу освіти Адміністрація 2023-2027 Забезпечення створення комфортних для навчання і праці приміщень і території ЗО
    2.6. Модернізація ігрового і спортивних майданчиків закладу Адміністрація 2023-2027 Забезпечення створення комфортних для навчання і праці приміщень і території ЗО
    2.7.Сприяння ліцею щодо забезпечення комфортного повітряно-теплового режиму, належного освітлення, облаштування туалетних кімнат тощо Адміністрація 2023-2027

Створення відповідних санітарно-гігієнічних і комфортних умови для перебування та навчання дітей

    2.8. Забезпечення широкосмугового доступу до Інтернету для закладів освіти (швидкістю не нижче 100 Мбіт/с і локальною мережею відповідно до рекомендацій Мінцифри) та підтримання його в актуальному стані Адміністрація 2023-2027 Забезпечення створення комфортних для навчання і праці приміщень і території ліцею
    2.9. Інформування учасників освітнього процесу з питань вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, протидії поширенню серед учнів звичок, небезпечних для їхнього фізичного та психічного здоров’я. Адміністрація 2023-2027 Дотримання учасниками освітнього процесу прийнятих у ліцеї правил поведінки на засадах взаємоповаги
    2.10.Удосконалення системної роботи щодо обізнаності здобувачів освіти та працівників закладу з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій та дотриманням їх. Адміністрація 2023-2027 Дотримання учасниками освітнього процесу прийнятих у закладі освіти правил поведінки на засадах взаємоповаги
    2.11. Створення в ліцеї освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації Адміністрація 2023-2027 Дотримання учасниками освітнього процесу прийнятих у ліцеї правил поведінки на засадах взаємоповаги
    2.12. Сприяння формуванню та дотриманню в ліцеї правил поведінки учасників освітнього процесу, які забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини. Адміністрація 2023-2027 Дотримання учасниками освітнього процесу прийнятих у ліцеї правил поведінки на засадах взаємоповаги
    2.13. Створення у ліцеї умов для безпечного використання мережі Інтернет, формування в учасників освітнього процесу навичок безпечної поведінки в Інтернеті Адміністрація 2023-2027 Використання у ліцеї антивірусного програмного забезпечення, наявність обмеження доступу до сайтів з небажаним змістом
    2.14. Сприяння проведенню навчання, просвітницької роботи за участі відповідних служб/органів/організацій для учасників освітнього процесу з метою виявлення ознак булінгу (цькування), мобінгу та запобігання їх проявам Адміністрація 2023-2027 Взаємодія учасників освітнього процесу на засадах взаємоповаги, здійснення в закладах освіти заходів із запобігання порушення правил поведінки
    2.15. Сприяння проведенню у ліцеї інформаційних, освітніх заходів, спрямованих на формування негативного ставлення учасників освітнього процесу до корупції Адміністрація 2023-2027 Взаємодія учасників освітнього процесу на засадах взаємоповаги
    2.16. Сприяння проведенню в ліцеї заходів, спрямованих на дотримання академічної доброчесності учасниками освітнього процесу. Адміністрація 2023-2027 Взаємодія учасників освітнього процесу на засадах взаємоповаги
    2.17. Проведення моніторингу щодо інформування ліцеєм учасників освітнього процесу про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень учнів Адміністрація 2023-2027 Розбудова та використання в ліцеї внутрішньої системи забезпечення якості освіти
    2.18. Сприяння розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ліцеї Адміністрація 2023-2027 Розбудова та використання в ліцеї внутрішньої системи забезпечення якості освіти
    2.19. Забезпечення оприлюднення   інформації про діяльність ліцеюна відкритих загальнодоступних ресурсах Адміністрація 2023-2027 Забезпечення ліцеєм змістового наповнення та вчасного оновлення інформаційних ресурсів закладу
3.

Створення в ліцеї

безпечного,

доступного та

мотивуючого до

навчання

освітнього

середовища

3.1. Модернізувати наявні укриття ліцею:

- здійснити заходи з водовідведення в укритті Турятського ліцею;

- облаштувати внутрішні вбиральні в укриттях.

Адміністрація 2023-2024 Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу в закладі
   

3.2. Проведення капітальних та поточних ремонтів закладів освіти громади:

-     заміна огорожі Турятського ліцею;

-     поточні ремонти приміщень заклад;

-     реставрація цоколю закладу;

-     заміна плитки на стінах кухні школи та дошкільного підрозділу.

Адміністрація 2024-2027 Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу в закладі
   

3.3. Здійснення заходів з енергозбереження:

-  заміна ламп   на енергозберігаючі;

-проведення ремонтів внутрішніх систем теплопостачання, водопостачання, освітлення в закладі;

Адміністрація 2023-2027 Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу в закладі
   

3.4. Здійснення заходів з пожежної безпеки:

-   встановлення пожежної сигналізації в ліцеї;

-   проведення просочення вогнетривким розчином дерев’яних конструкцій у закладі

Адміністрація 2023-2027 Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу в закладі
    3.5. Проведення ремонту покриття територій закладу Адміністрація 2023-2027 Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу в закладі
    3.10. Сприяння створенню в закладі освіти освітнього середовища, яке мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізним уміннями, ведення здорового способу життя Адміністрація 2023-2027 Сприяння формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти шляхом створення мотивуючого простору закладу освіти, обладнання, засобів навчання
4.

Створення в

закладі

освіти

інклюзивного,

розвивального

освітнього

середовища,

універсального

дизайну та

розумного

пристосування

4.1. Забезпечення безбар’єрного доступу до будівель та приміщень закладу освіти (облаштування пандусів, туалетних кімнат, дверних проходів, що забезпечують можливість проїзду візком); Адміністрація 2023-2027 Забезпечення архітектурної доступності території та будівель закладу освіти для осіб з особливими освітніми потребами
   

4.2. Матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення:

-  облаштування ресурсних кімнат в закладі освіти з інклюзивним навчанням;

-   забезпечення закладу освіти з інклюзивними та спеціальними класами (групами) необхідними навчально-методичними, дидактичними матеріалами, комп’ютерною та оргтехнікою, індивідуальними засобами навчання

Адміністрація 2023-2027 Створення умов для надання якісних корекційно-розвиткових послуг
    4.3. Облаштування приміщень закладу освіти з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування Адміністрація 2023-2027 Створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами
    4.4. Збільшення мережі класів (груп) для навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами Адміністрація 2023-2076 Забезпечення рівного доступу до дошкільної та загальної середньої освіти дітей з особливими освітніми потребами
    4.5. Моніторинг та приведення у відповідність кількості штатних одиниць спеціалістів до кількості дітей з ООП, що обслуговуються, а саме: асистента вчителя/вихователя, вчителя-дефектолога (сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога), вчителя-логопеда, практичного психолога, вчителя- реабілітолога Адміністрація 2023-2027 Покращення ефективності функціонування інклюзивної освіти; підвищення якості надання освітніх послуг для дітей з особливими освітніми потребами
5.

Забезпечення

безперервного

професійного

розвитку

педагогічних працівників

5.1. Запровадження педагогічного наставництва для педагогічних працівників відповідно до чинного законодавства та нормативно-правових актів (за потреби) Адміністрація 2023-2027 Функціонування в закладі освіти системи наставництва
    5.2. Сприяння розвитку та вдосконаленню психологічних послуг у закладі загальної середньої освіти, підвищенню рівня поінформованості учасників освітнього процесу, в тому числі педагогічних працівників, щодо можливості їх отримання. Адміністрація 2023-2027 Можливість отримання педагогічними працівниками психологічних послуг в закладі освіти, де вони працюють
    5.3. Координація заходів щодо участі педагогічних працівників у конкурсах, виставках професійної майстерності Адміністрація 2023-2027 Участь педагогічних працівників закладу освіти у виставках, конкурсах професійної майстерності
    5.4. Забезпечення спільно з органами охорони здоров’я проходження періодичного медичного огляду педагогічних працівників Адміністрація 2023-2027 Забезпечення щорічного обов’язкового проходження медичного огляду педагогічних працівників.
    5.5. Запровадження мотиваційних механізмів для підтримки творчих, високопрофесійних педагогів Адміністрація 2023-2027 Пропагування діяльності висококваліфікованих педагогічних працівників
    5.6. Координація заходів щодо проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічними працівниками Адміністрація 2023-2027 Підвищення професійного рівня педагогічних працівників
    5.7. Сприяння створенню в закладі освіти персональних робочих місць для педагогічних працівників та облаштуванню місць відпочинку для учасників освітнього процесу Адміністрація 2023-2027 Створення у закладі освіти робочих (персональних робочих ) місць для педагогічних працівників та облаштування місць відпочинку для учасників освітнього процесу
    5.8. Сприяння сертифікації педагогічних працівників Адміністрація 2023-2027 Збільшення кількості педагогічних працівників, які пройшли сертифікацію
    5.9. Організація роботи щодо атестації педагогічних працівників Адміністрація 2023-2027 Підвищення професійного рівня педагогічних працівників та підвищення якості надання освітніх послуг.
6.

Удосконалення

системи

національно- патріотичного

виховання

молоді шляхом

застосування

новітніх

методик,

залучення

батьківської

громади до

виховного

процесу

6.1. Реалізація Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді, урізноманітнення форм і методів національно-патріотичного виховання, організація проведення таборів, вишколів, зборів для дітей Адміністрація 2023-2027 Виховання громадянина - патріота України, утвердження любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до національних надбань українського народу
    6.2. Налагодження співпраці з громадськими організаціями, військовими частинами з питань національно-патріотичного виховання учнівської молоді Адміністрація 2023-2027 Підвищення ролі військово – патріотичного виховання
    6.3. Проведення в закладі патріотичних фестивалів, конкурсів та забезпечення участі переможців у обласних та всеукраїнських етапах Адміністрація 2023-2027 Створення умов для розвитку творчо – обдарованої молоді
7.

Розбудова

системи

здорового та

безпечного

харчування,

формування

культури

харчування та

правильних

харчових звичок.

7.1. Проведення ремонтів приміщень харчоблоків закладу освіти відповідно до вимог чинного законодавства Адміністрація 2023-2027 Створення відповідних санітарно-гігієнічних умов
  7.2. Забезпечення харчоблоків закладу освіти сучасним обладнанням (достатньою кількістю холодильного та технологічного обладнання, кухонного та столового посуду, розроблювального інвентарю), що створює безпечні умови організації харчування Адміністрація 2023-2027 Створення необхідних умов для забезпечення дітей якісним та безпечним харчуванням
    7.3. Запровадження на харчоблоках закладу освіти постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи НАССР Адміністрація 2023-2024 Створення належних умов для організації та здійснення безпечного та якісного харчування дітей
    7.4. Організація та проведення нарад, семінарів, тренінгів, стажувань з питань організації харчування дітей, дотримання вимог діючих санітарних норм та правил на харчоблоках закладів освіти, поширення новітнього досвіду роботи у сфері харчування дітей Адміністрація 2023-2027 Отримання персоналом знань щодо організації та забезпечення дітей у закладі освіти безпечним і якісним харчуванням
    7.5. Забезпечення якісною питаною водою та якісним безкоштовним гарячим харчуванням здобувачів освіти пільгових категорій Адміністрація 2023-2027 Забезпечення безкоштовним гарячим харчуванням 100% школярів пільгових категорій відповідно до фізіологічних норм
    7.6. Забезпечення якісним харчуванням та якісною питною водою дітей у дошкільному підрозділі ліцею Адміністрація 2023-2027 Покращення якості організації харчування дітей у дошкільному підрозділі, 100% виконання натуральних норм харчування
    7.7. Впровадження в закладі освіти оновлених та затверджених технологій приготування страв, рецептурних збірників Адміністрація 2023 Забезпечення безпечного та якісного харчування
    7.8. Сприяння створенню у закладі освіти умов для здорового харчування Адміністрація 2023-2027 Забезпечення безпечного та якісного харчування
    7.9.Комунікаційна підтримка та популяризація формування культури харчування та правильних харчових звичок шляхом зміни поведінки учасників освітнього процесу за допомогою поширення інформації, що мотивує до здорового харчування. Адміністрація 2023-2027 Організація харчування у закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування учнів.
8. Організація підвезення учнів та педагогічних працівників до закладів освіти і у зворотному напрямку 8.3. Організація підвезення учнів та педагогічних працівників до закладу освіти та у зворотному напрямку Адміністрація 2023-2027 Забезпечення 100% підвезення учнів до місць навчання та у зворотному напрямку
9. Забезпечення фінансово- господарської автономії закладів освіти 9.1. Прийняття рішення про надання фінансової автономії закладу освіти Адміністрація 2027 Забезпечення100% фінансово-господарської автономії закладу освіти;підвищення ефективності управлінської діяльності