- Відвідувачі
- 107
- Статті
- 1091
- Перегляди статей
- 354613
Урок 4 клас
- Деталі
- Створено: Четвер, 21 лютого 2013, 10:46
- Останнє оновлення: Понеділок, 18 березня 2013, 11:28
- Перегляди: 4449
Відкритий урок у 4 А класі. Класовод Нікорич С.Д.
Мета: Розширити i закрiпити знання дiтей про життя i творчiсть Лесi Українки; формувати навички виразного читання, вмiння вiдчувати емоцiйний змiст поезiї, формулювати i висловлювати власнi судження; збагачувати словниковий запас учнiв; викликати захоплення великою силою волi поетеси.
Обладнання: Портрет Лесi Українки, виставка книг, картки із словами, мікрофон, мультимедійна система.
Хiд уроку:
- 1. Організація класу.
Девіз уроку:
Працюй - творчо, Відповідай- швидко Точно і правильно.
- 2. Оголошення теми уроку.
Наш сьогоднішній урок не звичайний. Ми будемо працювати на сторінках усного журналу «Поетична світлиця.»(Слайд2)
Світлиця— це кімната в якій світло , весело і добре, так як зараз у нашому класі. А поетична бо журнал присвячений відомій українській поетесі.
З портрета дивиться на нас
Землячка поетеса.
Це гордість нашої землі –
Нескорена, незламна – Леся.
(Демонстрація портрету)
За кожну правильну відповідь ви отримаєте квіточку. А в кінці уроку підрахуємо і сплетемо вінок шани Лесі Українки.
- 3. Сторінка «Біографічна»
Перша сторінка нашого журналу «Біографічна»
(слайд3)
–Уявіть, що ви кореспонденти і збираєте матеріал про Лесю Українку. Що вам вже відомо про неї?
( Гра «Мікрофон»)
Детальніше нам розкажуть учні які підготували статті.
(Окремі діти розповідають біографію поетеси.)
Справжнє ім’я поетеси – Лариса Петрівна Косач-Квітка.
Вона народилася25 лютого 1871року в місті Новоград- Волинському в родині Косачів.Її мати відома українська письменниця Олена Пчілка.
Уже в дитинстві у Лесі виявилися надзвичайні здібності до віршування.Свій перший вірш «Надія» вона написала у дев’ять років.А коли їй виповнилося 13, у журналі надрукували її вірш «Конвалія»За порадою мами вона підписала його Леся Українка.
Саме з таким імям вона стала згодом відомою поетесою.
Померла Леся Українка 1 серпня 1913року в місті Сурамі в Грузії. Похована в Києві на Байковому кладовищі.
Леся Українка прожила лише 42 роки , причому33 з них плідно працювала на літературній ниві.
Леся жодного дня не сиділа за шкільною партою, не відповідала біля дошки. Вчителями її були мама, батько , а також книжки , їх Леся почала читати в 4 роки.Ще з дитинства була дуже старанною і здібною , знала понад десять іноземних мов. Любила музику, малювання.
Доля розпорядилася так , що наділила дивовижними здібностями і в той самий час примусила виборювати життя в щоденних муках і стражданнях.Але вона не здавалася і продовжувала писати вірші.
– Поділіть слова і прочитайте назви творів , які ви вже читали.
(слайд4)
«КрасоУкраїни,Поділля»
«Вишенькичерешеньки»
«Снігморозомпоморозив»
«Мамо,ідевжезима»
«Назеленомугорбочку»
–Хто пам’ятає ці вірші напам’ять?
4.Сторінка « Давня весна»
(слайд5)
( робота над віршем «Давня весна»)
- Читання вірша учнями
- Робота над змістом.
Хто головний герой вірша?
Від чийого імені ведеться розповідь?
Знайдіть рядки де про весну говориться як про живу істоту.
Який подарунок принесла весна поетесі?
- Виразне читання вірша.
Зверніть увагу на зміну почуттів героїні.Чим вона зумовлена?
Як передати це під час читання?
4.Робота над ілюстрацією.
5.Сторінка «Вечірня година».(слайд6)
Найближча і найдорожча людина для кожного з нас – це мати. Леся Українка дуже любила і шанувала свою матір.Їй і присвятила свій наступний вірш « Вечірня година».
- 1. Словникова робота (слайд7)
Неба зорі
Місяць віконце
Погуляю заспіваю
Країні Волині
Маленький весняний
Хати мати
– Читання слів «луною»
2.Виразне читання вірша.
– Які картини природи зображено у вірші?
– Чому у творі так багато зменшено-пестливих слів?Назвіть їх.
3.Гра «Впіймай рими».
– Знайдіть рими, доберіть до них свої.
4.Декламування вірша.
А зараз уявіть , що ви Леся Українка. Як би ви прочитали поезію своїй мамі.
6.Сторінка «Вже сонечко за море сіда».(слайд8)
Тяжка хвороба переслідувала лесю усе життя. Іноді цілий місяць доводилось лежати в гіпсі, страшний біль пронизував усе тіло, але Леся терпіла, Змушувала себе писати вірші, грати і «крізь сльози сміятися». Вона часто приїздила до моря,щоб підтримати своє здоров’я . Шум моря , хлюпіт хвиль ,дзюркотіння краплин води підтримували і надихали поетесу. Своє милування морським пейзажем вона висловила в поезії «Вже сонечко за море сіда».
1.Словникова робота.(слайд 9)
Оксамит – тканина з коротким ворсом.
Мармур – кристалічнагірська порода, блискучий камінь.
2. Читання вірша мовчки (під музичний супровід шуму моря)
3. Словесне малювання
Які картини постали перед вами під час читання вірша?
Погляньте ілюстрацію до вірша . Яким рядкам вона відповідає?
4.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
Що сказано у тексті про воду, хвилі.?
Який настрій передано у вірші?
Знайдіть у тексті порівняння ?
7 Сторінка «Творча» (слайд10)
Уявіть себе поетами і спробуйте доповнити вірш.(слайд11)
-А тепер погляньте як написала ці рядки Леся Українка.(слайд 12)
Хотіла б я піснею стати У сюю хвилину ясну, Щоб вільно по світі літати, Щоб вітер розносив луну.
8. Сторінка « Пам’ять про Лесю».(слайд 13)
Леся Українка справді геніальна донька України.Ми пишаємося її нескореністю важкій хворобі, твердому характеру, незламній силі духу. В цьому році виповнюється 100 років з дня смерті Лесі Українки . Але люди і досі пам’ятають її. На честь поетеси називають вулиці, парки ,зводять пам’ятники (слайди 14, 15, 16,17)
9. Сторінка «Підсумкова» .
-На уроці ми охопили лише часточку творчості ЛесіУкраїнки.Значно більше ви зможете прочитати на уроках позакласного читання , в старших класах. В цьому вам допоможуть книги Лесі Українки , які є в нашій шкільній бібліотеці.
(Демонстрація книг)
-Сьогодні ви багато почули і побачили про Лесю Українку.Серед поданих слів виберіть ті які характеризують поетесу. Обгрунтуйте свій вибір.
Українка, незламна, нескорена, незабутня, патріотка, твердиня, мрійниця, талановита, поетеса,
-Чи подобається вам творчість Лесі Українки?
-Який вірш сподобався більше?
-А що вам найбільше запам’яталося з сьогоднішнього уроку?
- На уроці ми збирали квіти у вінок шани Лесі Українки. Порахуйте скільки у вас квіток. Отже найкраще працювали…