cyd

  • Друк

Мета і завдання заходу

 -Повторення і закріплення основного програмного матеріалу, вираженого в неординарних ситуаціях;
 -Узагальнення знань про комп'ютерні мережі й Інтернет;

- Розвиток пізнавального інтересу, творчої активності учнів;
 -Розвиток у школярів уміння викладати думки, моделювати ситуацію;
 -Виховання поваги до суперника, вміння гідно вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, уміння працювати в команді;
 -Виховання інтересу до предмета.
 



Секретар суду: Встати суд іде.
Всі встають. Входить суддя в чорній мантії.
Суддя: Прошу сідати. Слухається справа за обвинуваченням так званої глобальної мережі ІНТЕРНЕТ за статтею 273 КК України «створення, використання і поширення шкідливих програм, заподіяння шкоди моральному і фізичному здоров'ю людини. Є заява, відводи суду, прокурору? Ні.
Слухання оголошується відкритим. Слово надається прокурору.
Судовий секретар: судове засідання веде суддя __________________________________________________________________
На судове засідання прибули:
Державний обвинувач - прокурор__________________________________
Захисник адвокат _____________________________________________________
Судовий секретарь____________________________________________________

Суддя: слово надається прокурору
Прокурор (встає): Ваша честь (звернення до судді), шановна публіка (повертається до публіки).
Обвинувачений ІНТЕРНЕТ обплутав своєю павутиною весь світ. З його допомогою здійснюється безліч злочинів. Свідки обвинувачення численними епізодами доведуть факт. Але на початку у мене питання: Людство жило багато років без ІНТЕРНЕТУ. Як, коли і навіщо він з'явився на світ?
Адвокат: Ваша честь, дозвольте викликати нашого свідка - історика.
Суддя: Дозволяю викликати для дачі показань свідка - Історика. Суд нагадує про відповідальність за дачу неправдивих свідчень. Клянетесь ви говорити правду і тільки правду.
1-й свідок захисту: Клянуся
Суддя: Відповідайте на питання прокурора. Як, коли і навіщо ІНТЕРНЕТ з'явився на світ?
1-й свідок захисту (історик): Непрямим поштовхом створення Інтернет став запуск Радянському Союзі в 1957 році першого штучного супутника. Вже почалася холодна Війна і Сполучені Штати побачили для себе загрозу використання ракет для нанесення ядерного удару по США. У цьому ж 1957 році, при департаменті оборони США було створене Агентство по науково-дослідним проектам - ARPA. Одним із напрямків роботи Агенства стало створення комп'ютерних технологій для військових цілей.
В1969 році чотири університети США були об'єднані в одну мережу. Цей рік вважається роком народження Інтернет, основою якої стала мережа Арпанет.
У 1972 році була створена громадська організація з міжнародних мереж, під керівництвом Вінсента Серфа. Серф і його колеги ввели термін "Інтернет". Сьогодні Вінсента Серфа вважають «Батьком Інтернету».
Суддя: Є питання до свідка?
Прокурор: За допомогою ІНТЕРНЕТ скоюють злочини хакери, орудують шахраї. Дозвольте викликати свідка обвинувачення.
Суддя: Викликаємо свідка обвинувачення _______________________________

Свідок звинувачення:
Служба безпеки України ліквідувала діяльність українського осередку міжнародного злочинного угруповання, яке майже за рік викрала з рахунків громадян США і Західної Європи більше 40 млн дол До угруповання входили близько 20 жителів із різних регіонів України, п'ятеро з них затримані. Злочинці вражали шкідливими вірусами комп'ютери жертв, з яких здійснюється управління розрахунковими рахунками, і викрадали персональні коди доступу. Потім перераховували викрадені гроші на рахунки українських банків.
Секретар: Вислухаємо хакера-підлітка, заарештованого за комп'ютерний злочин - злом банку.
Хакер: Я - хакер. Я зі своїми друзями зламувати комп'ютери, використовуючи вразливість у програмному забезпеченні. Ми крадемо особисті дані, встановлюємо шкідливі програми і розсилаємо спам.
Мій світ почався ще в школі. Я був розумнішим за інших. Всьому чого вчили нас - в школі для мене було нудним і нецікавим. В цей час я відкривав для себе комп'ютер, який робив все, що я хотів. А якщо він помилявся - це тому, що помилявся я. І ось двері в світ відкрилися. ЦЕ НАШ СВІТ!
Ви називаєте нас злочинцями?! Та ми лише хочемо довести що система безпеки банків не досконала і показати на помилки в програмному забезпеченні.
Ви будуєте атомні бомби, влаштовуєте війни, вбиваєте один одного, а нас називаєте злочинцями?!
Ви вважаєте нас злочинцями за те, що ми розумніше вас.
Так, я хакер. І це мій маніфест. Ви можете зупинити мене, але вам не зупинити нас усіх ...
Адвокат: Зараз кожен грамотний користувач знає як захистити свій комп'ютер від хакерських атак! Дозвольте вислухати свідка захисту - користувача.
Користувач: Для захисту від хакерських атак існує особливе додаток - мережевий екран (файервол), що входить до складу антивірусних програм. Або брандмауер Windows. Ці програми розпізнають спроби злому і роблять ваш комп'ютер невидимим для хакерів.
Суддя: Дякую. У залі є ще свідки звинувачення? Прошу наводити приклади.
Секретар: запрошується для дачі показань свідок - Інтернет - залежний користувач.
Свідок: Я Інтернет - залежний. Мене звати SPAUN, не пам'ятаю коли мене звали по справжньому, мені здається я сам його скоро забуду. Інтернет повністю заволодів моїм розумом. До чого я дійшов ... це страшно. Якщо ви коли-небудь чули сповіді наркоманів, то зрозумієте. Тут принцип той же: відкриваєш для себе новий світ, в ньому все по-іншому, світло і добре, і ти до нього тягнешся і без нього не можеш. Просиджуючи добами в мережі, у мене почалися проблеми зі здоров'ям: я не доїдаю, не досипати. Безсонні ночі привели до втоми і ослаблення моєї імунної системи. Сидячий спосіб життя викликав проблеми з хребтом, неправильне освітлення в нічний час - до захворювання очей. Стосунки з друзями і батьками зіпсувалися. Я став дратівливим, почав ігнорувати домашні турботи, брехати рідним, пропускати школу. Виникли фінансові проблеми, адже для відвідування Інтернет-клубу потрібні гроші, які я ще не заробляю.
І у всьому цьому винен Internet! Я практично втрачений для суспільства, але нічого не можу з цим вдіяти! Мені потрібна допомога.
Суддя: запрошується лікар-психотерапевт.
Прокурор: що ви скажіть з цього приводу.
Лікар-психотерапевт: За статистикою більше 200 тисяч дітей віком від 5 до 18 років користуються Інтернетом і щороку ця цифра зростає на 30%. Але всього 15% батьків цікавляться як проводить час дитина в мережі Інтернет. Багато зізнаються, що займаючись кар'єрою або заробітком грошей вони не можуть контролювати цей час. Захоплюючись Інтернетом, діти проводять по 16-18 годин на день, перестають адекватно оцінювати дії, що відбуваються в реальному світі, скаржаться на бажання якнайшвидше увійти в Інтернет і якщо це не виходить впадають у депресію. З'являється Інтернет-залежність.
Подібна ситуація може призвести до збільшення росту злочинності серед молоді, а також спроб самогубства.
Суддя: Сторона захисту, у Вас є питання до свідка?
Адвокат: Так! Скажіть чи можна вберегти дітей від Інтернет-залежності і що для цього потрібно зробити?
Лікар-психотерапевт: По-перше, діти повинні бути під контролем своїх батьків, які повинні визначити їм графік роботи за комп'ютером (15-30 хв.) В залежності від віку, по-друге, вони повинні цікавитися з якою інформацією дитина працює в Інтернеті . Краще, якщо до 10-12 років, вони будуть подорожувати по Інтернету з батьками. Дорослі повинні ознайомити дітей з тим, з чим вони можуть зіткнутися в Інтернеті. Крім цього, батьки повинні більше часу проводити зі своїми дітьми, повинні організовувати спільний відпочинок без комп'ютера, підключати їх до домашніх справ і турбот про близьких. Такі досить прості правила зможуть уберегти дітей від Інтернет-залежності і зробити Інтернет безпечним і корисним.
Адвокат: У захисту запитань немає. Є ж ще позитивні приклади. Інтернет це вікно в діловий світ. Дозвольте викликати свідка бізнесмена.
Суддя: викликаємо 2-го свідка зашіти___________________________
Клянетесь ви говорити правду і тільки правду?
Бізнесмен: Так.
Зростає роль Інтернету як глобального інформаційного та рекламного ресурсу. Мале підприємство може заявити про себе на весь світ, замовивши свою сторінку або сайт на сервері, зарезервувати її на пошукових серверах, ефективно здійснювати пошук партнерів та інвесторів для свого бізнесa;
Завести собі поштову скриньку для обміну інформацією з адресатом будь географічної точки; електронна пошта працює значно швидше коштує дешевше звичайної пошти;
При значній економії коштів в Інтернет можна розмістити необмежену кількість рекламної інформації. Представництво може працювати в інтерактивному режимі, тобто можна не тільки ознайомитись з товаром, але і оформити замовлення.
Прокурор: А всі ці іноземні слова: провайдери, браузери, домени, модеми .... Поясніть по-російськи, що це значить?!
Адвокат: Я протестую! Адже російське слово «Супутник» увійшло в багато мов світу, і його вживання не є злочином.
Суддя; Протест відхилено! Обвинувачений! відповідайте на питання прокурора. Може бути, вам захоче допомогти публіка?

Інтернет і публіка в залі дають визначення основним термінам:
HTML - мова гіпертекстової розмітки, яка використовується при підготовці WEB-сторінок.
WEB-сторінка - текстовий документ, описаний мовою HTML
Теги-команди мови HTML
World Wide Web - абстрактне інформаційний простір, що охоплює весь світ.
Браузер - засіб для перегляду WEB - сторінок.
Модем - пристрій для передачі цифрової інформації між комп'ютерами за допомогою аналогової телефонної лінії.
Провайдер - фірма, постачальник послуг ІНТЕРНЕТ.

Суддя: А яка користь від ІНТЕРНЕТ, наприклад, утворення?
Адвокат: За допомогою ІНТЕРНЕТ можна отримати доступ до навчальним програмам, до системи дистанційної освіти, особливо цікаво вивчати мистецтво, використовуючи сайти різних музеїв. Ви зможете подорожувати по залах Ермітажу, не виходячи з дому і не штовхаючись в натовпі туристів. Ви зможете потрапити в Білий дім у Вашингтоні, познайомитися з родиною американського президента. Правда, для цього потрібно ще знати англійську мову.
Ще приклад, Інтернет - бібліотека, тут можна знайти практично все, що вам необхідно, з тією умовою, що вам не доведеться виходити з свого будинку. І таких прикладів безліч.
Прокурор: Для підключення до ІНТЕРНЕТ потрібно купа грошей: потрібен комп'ютер, модем, потрібно оплатити послуги провайдера! Як же зможе школяр працювати з ІНТЕРНЕТ, якщо у нього цього немає?!
Адвокат: Але ж для цього в нашій школі працює кабінет інформатики, в якому ви маєте можливість попрацювати в мережі Інтернет
Суддя: Обвинувачений, ваше останнє слово.
ІНТЕРНЕТ: Я поступово граю все більшу роль в житті людини. Зараз складно уявити собі того, хто б не чув про такі поняття як «пошукова система», «сайт» або «веб-сторінка». Користувачів Інтернету з кожним роком ставатиме все більше, а значить, що і число пропонованих їм інтернет-послуг зростає. До кінця 2010 року кількість Інтернет - користувачів досягла 2,08 мільярда, тобто, це майже третина населення Землі, яке на даний момент складає близько 6,8 мільярда.
Я не визнаю свою провину. Я - лише ресурс, який надає певні можливості. А як мене будуть використовувати - для користі чи на шкоду - залежить від конкретних людей. Так що судити треба не мене, а користувачів, які використовують мої ресурси!

Прокурор: сторона обвинувачення питань більше не має
Судовий секретар: Для оголошення вироку суду прошу всіх устати.

Суддя: Беручи до уваги показання свідків, Суд постановляє:
1) Інтернет Не винен, Звільнити обвинуваченого в залі суду.
2) для згладжування негативних сторін Internet вчителям необхідно прищеплювати дітям навички цивілізованого використання його ресурсів.
3) В Інтернеті безліч корисної інформації - прогноз погоди, курси акцій і валют, зведення новин, електронні версії газет і журналів, література, музика, спорт .... і багато іншого.
Але все це безліч корисної інформації змішано з марною, а деколи і небезпечною інформацією - нав'язливою рекламою, нісенітними вигадками, просто дурістю і марнославством ... Технічний прогрес зупинити неможливо, але слід пам'ятати, що у будь-якого нововведення є свої позитивні і негативні сторони.
Тут перед нами постає проблема вибору. І кожен вирішує її сам. Головне, що тепер є з чого вибирати.

Суддя: Судове засідання оголошено закритим (стукає молотком)