Історія рідного краю

  • Друк

Вступ до історії України та громадянської освіти.

   5 клас

Практичне заняття.                                                                                            

Тема: Історія України в історії рідного краю.

Мета уроку:Ознайомити учнів з історією рідного краю, використовуючи різні форми самостійної роботи та роботи в парах і групах;

Продовжити формувати знання, навички та уміння самостійної роботи з історичними джерелами; вдосконалювати вміння розповідати про історичні пам’ятки, що сприяє формуванню основних історичних компетентностей (хронологічної,просторової,інформаційної,логічної та аксіологічної)

Виховувати інтерес та шанобливе ставлення до історії рідного краю, уміння працювати в команді, впевненість в своїх силах, підпорядковуючи їх спільній меті.

Очікувані результати:набуття учнями початкових предметних умінь у контексті відповідних компетентностей;

зіставляти окремі події з історії родини з історією рідного краю та України, виявляти ставлення до історії, окремих подій та вчинків історичних діячів, оцінювати роль громадян, музеїв та історичної науки у збереженні минулого;

використовувати здобуті знання на інших уроках (природознавство,українознавство,українська мова та література і образотворче мистецтво)

Тип уроку: комбінований;

Форма уроку: практичне заняття;

Методи навчання: частково-пошуковий, метод колективної творчості, словесний, наочний, репродуктивний та пояснювально-ілюстративний.

Прийоми навчання: самостійна робота з інформацією, аналіз презентації, історичні пазли, «Поміняй сусіда», історичний ланцюжок, інтелектуальна розминка, «Вірю-не вірю», «Хронологічна хвилинка».

Навчально-методичне забезпечення:

- карти, герби та прапори Чернівецької області, Глибоцького району та села Турятка;

-презентація «Край, де варто жити» (слайди №-3,7,8,9,12,13,14,19,52-56);

-кросворд «Турятка»;

-пазли «Герби нашого краю».;

-картки для роботи в групах.

 

Структура практичного заняття:

І. Організація практичного заняття.

ІІ. Перегляд та обговорення презентацій.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-bukovina---kray-de-varto-zhiti-46396.htmlhttps://

vseosvita.ua/library/bukovina-istoriko-kulturne-znacenna-urok-ekskursia-dla-5-klasu-461108.html

ІІІ.Корекція опорних знань.

Проводиться у формі інтелектуальної розминки- «Історичного аукціону» та «Факти свідчать» , де зараховуються подвійні додаткові бали, за допомогу однокласнику. Питання грунтуються на знаннях отриманих на уроках історії, українознавства, рідного краю та презентацій:

1.Назвіть край в якому ми живемо.

2.Яке місто є столицею Буковини?

3.А чи знаєте ви легенди про походження цих назв?

4.Будь ласка, покажіть на карті Буковину та її головне місто.

5.А скільки всього міст є на Буковині?

6.На скільки районів поділяється наша область? Покажіть їх на карті.

7.Найбільші річки Буковини(можна за допомогою карти).

8.Назвіть імена видатних буковинців.

«Факти свідчать»

1.Хотин                           а)Новодністровська ГЕС

2.Герци                             б)гора Яровиця 1274м.          

3.Сокиряни                     в)письменниця О.Кобилянська

4.Путила                         г)найменший район не тільки в Чернівецькій області,

                                           а й по всій Україні

5.с. Димка                      д)фортеця

6.с. Старий Вовчинець.     е)краєзнавчий музей імені І. Топало

IV. Мотивація навчальної діяльності:

Які ще райони нашої області ви знаєте? Можливо в цих районах теж є цікаві місця? А де можна найбільше дізнатися про історію рідного краю? А чи є в нашому районі музеї? (питання про місцеві музеї випереджувальне)

VІ. Самостійна робота.

1.Робота в групах.

        «Народознавці»

-розповідають про походження назви села;

-знайомлять з цікавими розповідями старожилів про рідне село;

-проводять заочну екскурсію «Архітектура мого села.»

          «Топоніми»

-проводять гру «Топоніми- свідки історії», де на прикладі місцевих назв кутків, урочищ, вулиць знайомлять з минулим села;

-за допомогою алфавітного доміно пропонують відтворити ці назви.

                               Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

2.Вправа «Поміняй сусіда» за грою «Термінологічні пазли».

На дошку учні прикріплюютьт терміни, визначення до яких переважно підібране правильно. Завдання: потрібно переставити правильні визначення, використовуючи при цьому підказку учнів з інших груп. Ця вправа дає можливість не тільки систематизувати знання по термінології, а й згуртовувати учнівський колектив.

3.Хронологічна п’ятихвилинка.

Учні в парах розв’язують історичні задачі по рідному краю.

   Наприклад:* Скільки років минуло з часів першої згадки про Буковину?

                       *Якщо перша згадка про село Турятка датується 1591р.,то який день народження села ми святкуватимемо в цьому році?

                    * В якому році відбулася Хотинська війна, якщо в 2021 році ми відзначали 400-ліття цієї події?

VІІ.Узагальнення вивченого матеріалу за допомогою самостійно складеного учнями кросворду з ключовим словом «ТУРЯТКА» (можна використовувати питання з історії, природознавства та українознавства):

1. Наука, що вивчає географічні назви.

2.В якій державі розташована Чернівецька область?

3.З якою країною межує наш район?

4.Найвища гора в Чернівецькій області.

5.Які давньослов’янські племена заселяли Буковину?

6.В якому буковинському містечку народився і творив Михайло Івасюк?

7.Наука, що вивчає історію по викопним решткам.

Т О П О Н І М І К А
У К Р А Ї Н А      
Р У М У Н І Я      
Я Р О В И Ц Я      
Т И В Е Р Ц І      
К І Ц М А Н Ь      
А Р Х Е О Л О Г І Я

VІІІ. Підсумок та оцінювання заняття.

Гра “Наш архів”

Учні розкладаюють використані на уроці матеріали за темами “Глибоччина” та “Буковина”.

Метод “Незакінчене речення...”

ІХ. Домашнє завдання.

Скласти кросворд з ключовим словом «Україна» використовуючи отримані знання з практичного заняття.