День знань 5 клас

  • Друк

Класна година на День знань - 1 вересня, 5 клас

Цілі: познайомити з класним керівником, з новими предметами; визначити мотивації до навчання; адаптувати п'ятикласників до нової системи навчання; створити сприятливу атмосферу в класі.

Обладнання:

а) бэйджики з іменами і прізвищами дітей;

б) на парту кожного учня покласти аркуш зі шкільного зошита (на цьому листку кожен учень напише привітання своєму класу);

в) на великому аркуші ватману намалювати схематичного чоловічка (особа буде намальовано в процесі класної години); зліва в стовпчик записати пункти характеристики, які будуть заповнюватись у процесі уроку; окремо заготовити дві пики з паперу: веселу і сумну; одну з них учитель потім прикріпить до фігурці чоловічка;

г) написати записки з загадками про шкільних предметах (з тексту сценарію) і покласти їх в коробку;

д) приготувати прості призи для учасників ігор (блокнотики, медалі, прапорці), щоб кожен учень отримав якусь нагороду.

План класної години

1. Вступне слово.

2. Прес-конференція класного керівника.

3. Створення автопортрета класу.

4. Гра «Подорож по Планеті знань».

5. Твір-мініатюра «Привітання».

6. Підбиття підсумків (рефлексія).

Хід класної години

I. Вступне слово

Класний керівник. Дорогі п’ятикласники! Сьогодні вся наша країна відзначає День знань. Для вас - це незвичайний день, тому що сьогодні ви вперше переступили поріг середньої школи. П'ятий клас - це найперша її сходинка, але поступово, піднімаючись зі сходинки на сходинку, ви станете випускниками, будете такими ж красивими та розумними, як і сьогоднішні наші випускники. Знання, отримані в школі, допоможуть вам обрати професію, стати поважними людьми, принести користь нашій країні.

5 клас принесе багато нового і незвичайного у ваше життя: це і нові предмети, нові вчителі, нові проблеми, але я сподіваюся, що всі проблеми ми з вами подолаємо, бо будемо вирішувати їх спільно, допомагати один одному. Спробуємо зробити так, щоб всім у нашому класі було добре, як у великій і дружній родині.

II. Прес-конференція класного керівника

Класний керівник. А тепер дозвольте відрекомендуватися: я ваш класний керівник (прізвище, ім'я, по батькові). І я починаю свою прес-конференцію. У ролі журналістів будете виступати ви. Ви можете задати мені питання, якщо хочете дізнатися про мене більше. Тільки, перш ніж задати мені питання, назвіть, будь ласка, свої ім'я та прізвище.

Приблизні запитання дітей:

- Скільки вам років?

- Який предмет ви ведете?

- Чи є у вас діти?

- Чи є у вас домашні тварини?

- Чим ви захоплюєтеся?

Класний керівник. На цьому моя прес-конференція закінчена. Дякуємо за запитання.

III. Створення автопортрета класу

Попереду у нас багато складних і цікавих справ, і я сподіваюся, ми з вами познайомимося ближче. Але тепер мені хотілося б трохи дізнатися про загадкового незнайомця на ім'я 5 клас. (Показує на аркуш ватману, прикріплений до стіни.)

Допоможіть мені довідатися що-небудь про цей загадковий 5 клас. Які у нього зріст, вага, фізична форма? Чим захоплюється наш 5 клас? Яка у нього дисципліна? Як він ставиться до навчання? Який у нього характер? Ну і, нарешті, яке в нього обличчя? Все це ми будемо зараз з'ясовувати і записувати поряд з цим портретом. А допоможе мені той, у кого найкрасивіший і розбірливий почерк. Є серед вас такі?

До дошки виходить один з учнів, бере маркер.

Перше питання, найлегше - це зростання 5 класу. Середній зріст п'ятикласника зазвичай 145-150 см. Що ми запишемо в цю графу? Який зріст у нашого класу? Високий або низький, а може бути, середній?

Діти (хором). Низький, середній, високий.

Учень записує.

Класний керівник. Тепер вага - нормальна, недостатня, а може бути, зайва?

Діти (хором). Нормальна.

Учень фломастером записує.

Класний керівник. Фізичний розвиток - займається наш 5 клас спортом? І яким?

Діти піднімають руки, по черзі називають види спорту, яким вони займаються.

Ну, що ж, запишемо, що фізична форма - відмінна! А ось що стосується захоплень, знову питання. Які у 5 класу захоплення?

Діти по черзі розповідають про свої захоплення. Учень записує.

Ну що ж, так і запишемо: захоплення різнобічні.

А як у нашого 5 класу з дисципліною - добре чи погано?

Діти (хором). Добре.

Учень записує навпроти пункту «Дисципліна» слово «хороша».

Класний керівник. А ось що стосується навчання, тут ми поки нічого не можемо написати. Чому, як ви думаєте?

Зразкові відповіді дітей:

- Тому що 5 клас ще не показав себе у навчанні.

- Тому що у нас не було ще жодного уроку в 5 класі.

- Тому що ми навіть не знаємо, які уроки у нас будуть в 5 класі.

Класний керівник. Так, цю таємницю 5 клас відкриє нам у кінці I семестру. Сподіваємося, що відповіддю буде число...

Діти (хором). ….

Класний керівник. Залишилося найпростіше: записати якості характеру нашого 5 класу. Який він? Добрий, веселий, дружний, слухняний, активний, чесний, надійний, розумний, сильний, сміливий, справедливий?

Діти по черзі з місця відповідають. Учень записує.

Щоб закінчити портрет нашого класу, залишається тільки намалювати особу. Як ви думаєте, яке в нього обличчя?

Учитель показує дві пики, усміхнену і сумну. Діти вибирають одну з них. Учитель прикріплює обрану дітьми пику до фігури, намальованої на ватмані.

Ось і вийшов портрет 5 класу. Спасибі всім, хто допоміг скласти цей портрет. Тепер ми його повісимо на чільне місце і будемо уважно спостерігати, як наш 5 клас зростає, стає розумнішим, сильнішим, кращим. А разом з ним будемо рости і ми з вами.

Але ми будемо не просто рости, а подорожувати по Планеті знань. Щоб не заблукати на цій планеті, я намалювала вам її карту. (Показує на дошку.)

На дошці в довільному порядку написані назви предметів, які будуть вивчатися в 5 класі.

IV. Гра «Подорож по Планеті знань»

Класний керівник. Перед вами - карта Планети знань 5 класу. На цій карті є країни і континенти, які вам вже знайомі, а є і незвідані території, про яких вам тільки належить дізнатися. Зараз ми проведемо подорож по всіх континентах Планети знань. Але назви континентів, на які ми вирушимо, зашифровані в загадках. Загадки лежать ось у цій скриньці (Показує коробку, куди складені записки з загадками.)

До дошки по черзі виходять учні, витягують з коробки записки з загадками, читають, діти хором відгадують назви шкільних предметів. Класний керівник вручає призи учасникам, які читали загадки і давали відповіді.

Загадки про шкільні предмети (для карток):

1. Потрібна наука, гімнастика для розуму,

Нас навчить думати... (математика).

2. Грамотним буде будь-який учень,

Якщо він знає... (українську мову).

3. Хочеш їздити по різних країнах,

Потрібно знати мову... (іноземну).

4. Книжки полюбимо, підвищимо культуру

Ми на уроках... (літератури).

5. Зміцнить мускулатуру усім діточкам... (фізкультура).

6. Щоб знайти таланти у дітей вокальні,

Їм потрібні уроки... (музичні).

7. Картини, фарби, високі почуття -

Цьому вчить... (образотворче мистецтво).

8. Майструвати, працювати з захопленням -

Для цього потрібно... (трудове навчання).

9. Далеке минуле, стародавні території -

Це вивчає наука... (історія).

10. Знати і любити природу навчить...

(природознавство),

11. У світ комп'ютерної граматики

Нас ведуть уроки... (інформатики).

Класний керівник. Ну от і закінчилася наша подорож. А щоб глибоко досліджувати кожен континент, у нас попереду цілий навчальний рік!

РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ

V. Твір-мініатюра «Привітання»

Класний керівник. Щось наш 5 клас занудьгував. Адже у нього сьогодні день народження. А його ніхто досі не привітав. Що ж ми будемо робити?

Діти висловлюють свої пропозиції.

Давайте складемо нашому 5 класу привітання з початком навчального року та побажання на весь рік. У вас на партах лежать листочки. Всього за 5 хвилин, поки буде звучати музика, спробуйте придумати кілька теплих і гарних слів на адресу 5-го класу. Потім ви можете підійти і прикріпити листки з привітаннями до портрета нашого класу. А автори найкращих привітань теж отримають призи!

Вмикається весела музика. Діти пишуть привітання. Потім прикріплюють їх до «портрета» 5 класу.

Учитель вручає нагороди дітям.

VI. Підбиття підсумків (рефлексія)

Класний керівник. Отже, наш святкова класна година, присвячена Дню знань, закінчена. Що ви дізналися під час класної години?